Projekty a granty
Cílem projektu je seznámit širokou veřejnost (klimakoutky na veřejných akcích) a vzdělat žáky a studenty (vzdělávací programy) v problematice změn klimatu a souvisejícími mitigačními a adaptačními opatřeními. V rámci projektu vznikne publikace pro děti a rodiče s tématikou klimatické změny.
OP JAK - Šablony v Domě dětí a mládeže v Prachaticích
Cílem projektu je zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání a zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání. Projekt je zaměřen na osobně sociální a profesní rozvoji pracovníků, inovativní vzdělávání účastníků zájmového vzdělávání, spolupráci s rodiči, účastníky zájmového vzdělávání a veřejností.
Projekt IKAP III Jihočeského kraje
CEV Dřípatka Prachatice chystá projektové dny pro školy a kroužky rozvíjející polytechnické vzdělávání v rámci projektu IKAP III Jihočeského kraje. Na projekt je poskytována finanční podpora z Evropské unie.
CEV Dřípatka, odloučené pracoviště DDM Prachatice, zapojila jako partner do projektu Implementace krajského akčního plánu Jihočeského kraje III s registračním číslem CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0018246.Příjemcem projektu je Jihočeský kraj a termín fyzické realizace je od 1.1.2021 do 31.10.2023. Cílem je zkvalitnění vzdělávacího systému v Jihočeském kraji, který bude naplněn především podporou polytechnického vzdělávání na školách, zvýšením kompetencí pedagogů, odborného vzdělávání, digitálních kompetencí, podnikavosti a kreativity. V rámci projektu bude Dům dětí a mládeže, Prachatice, Ševčíkova 273 jako partner s finančním příspěvkem od příštího školního roku realizovat projektové dny pro základní a střední školy Jihočeského kraje např. na téma seznámování s biotopy (les,louka, lidská sídla,...), klimatické změny, atd. Bude probíhat blok kroužků polytechnického vzdělávání nebo vzdělávání pedagogů zvyšující jejich odbornost či didaktické dovednosti. Na projekt je poskytována finanční podpora z Evropské unie. Webový odkaz: http://ikap.kraj-jihocesky.cz/.
Vyrobíme, instalujeme, pozorujeme a zkoumáme
To je název projektu Domu dětí a mládeže Prachatice, který získal podporu z Evropského fondu pro regionální rozvoj - operačního programu IROP, pod registračním číslem CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_054/0004874.
Svým obsahem se projekt zaměřuje především na podporu pravidelné zájmové činnosti, celkově přispěje ke zlepšení podmínek pro zájmové a neformální vzdělávání v DDM a také podpoří odborné vedení přírodovědných (složka „Hurá do přírody“) a technických (složka „Bedna plná řemesel“) kroužků.
Hlavním cílem projektu je modernizace vybavení všech 4 pracovišť Domu dětí a mládeže Prachatice. Jedná se o vybavení 4 mobilních dílen (ruční nářadí, aku vrtačky, šroubováky aj.) a 4 mobilních přírodovědných laboratoří (lupy, binolupy, mikroskopy, dalekohledy), které bude možno používat ve vnitřních i venkovních prostorách. Pořízené vybavení bude využíváno pro celou škálu aktivit - při zajištění letních táborů a pobytových a víkendových akcí během roku, při příležitostných výchovně-vzdělávacích akcích pro širokou veřejnost, rodiče s dětmi, prarodiče s vnoučaty a při spolupráci s dalšími organizacemi ve městě.
Další oblastí podpory z projektu je zajištění bezbariérovosti pracovišť Prachatice, Volary a Vimperk. Na tato pracoviště budou pořízeny schodolezy, které umožní osobám se zdravotním postižením nebo zdravotním znevýhodněním přístup do vyšších pater budov.
Záměrem projektu je rozvoj klíčových kompetencí všech účastníků vzdělávání, tj. dětí, žáků i studentů. Projekt pracuje s vizí DDM jako otevřeného zařízení, ve kterém se účastníci dlouhodobě vzdělávají a aktivně tráví svůj volný čas. Zájmové vzdělávání v DDM je dostupné všem sociálním skupinám.
Specifickými cíly projektu jsou:
1. Pořízení vybavení pro zájmové a neformální vzdělávání
2. Rozšíření a zvýšení kvality nabídky zájmového a neformálního vzdělávání a posílení
kapacit a nabídky zájmového vzdělávání zejména ve spádových oblastech menších obcí
v geograficky vzdálenějších oblastech regionu
3. Rozvíjení klíčových odborných i přenositelných kompetencí účastníků vzdělávání ve
vztahu k regionu a jako předpoklad pro jejich budoucí uplatnění na trhu práce
4. Realizace proinkluzivních opatření zajištěním bezbariérovosti prostor vybraných pracovišť DDM